מרן נשיא המועצת ומרן הראשל"צ מבהירים: "כל איש יתפלל בביתו עד להסדרה"

איתי גדסי 1 Comment on מרן נשיא המועצת ומרן הראשל"צ מבהירים: "כל איש יתפלל בביתו עד להסדרה"

לאור בלבול שחל בציבור לאחר ששר הפנים ביקש להסדיר את עניין התפילה בציבור בכפוף להנחיות הבריאות, מבית מרן נשיא המועצת נמסר: "מרן חזר והבהיר כי חובה להישמע להוראות משרד הבריאות וחמירא סכנתא מאיסורא, וכל המפר את ההוראות הוא בגדר פושע"

Chief Sephardi rabbi Yitzhak Yosef speaks with Shas spiritual leader Rabbi Shalom Cohen (L) attend the cornerstone laying ceremony for Nezer HaTalmud Yeshiva in Beitar Illit on September 19, 2016. Photo by Yaakov Naumi/Flash90 *** Local Caption *** ????? ???? ?????? ??? ?????? ???? ???? ???? ???????? ?????? ????? ???? ????? ?"? ??????? ?????? ?????? ????? ??? ???? ??? ????? ???? ???? ?? ??????? ???? ??? ???? ???? צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הדרישה לקיים תפילות במניין תחת כיפת השמיים יוצאת הבהרה ברורה: מבית גדול הדור מרן חכם שלום כהן שליט״א נמסר בנושא מנייני התפילה, שכל זמן שאין שינוי בהוראות – חובה להמשיך להישמע להוראות ללא יוצא מן הכלל.

מרן שליט"א חזר והבהיר כי חובה להישמע להוראות משרד הבריאות וחמירא סכנתא מאיסורא, וכל המפר את ההוראות הוא בגדר פושע.

עוד הוסיף וברך שבשבת זו, שבת מברכין של חודש אייר שסימנה ׳אני ה׳ רופאך׳, נזכה בעזרת ה׳ לרפואה וישועה.

כמו כן, מרן הראש"ל הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף מסר: "שוחחתי עם שר הפנים הרב דרעי והודיתי לו על הצעתו בממשלה בנוגע לאפשרות להתיר את מנייני התפילה בתנאים מסויימים, בפרט שתפילות הציבור היא הצלת עם ישראל ממש".

מרן הראש"ל בהביר את דעתו ברורות: "בהתאם להצעה פועלים גורמי הבריאות להסדיר את התנאים שיימנעו פיקוח נפש ויבטיחו את שלום הציבור, עד אז חובה הלכתית על כל אחד ואחד להקפיד במשנה תוקף שלא לקיים מנייני תפילה בשבת הקרובה ויתפללו כל איש בביתו עד להסדרת העניין ואין מזרזין אלא למזורזין".

בסיום דבריו בירך מרן את הציבור, "ויהי רצון שהקב״ה יסיר חרפת עמו ישראל, יאמר לצרותינו די וימנע מגיפה מנחלתינו אמן". מבית מרן נמסר: הנחיות הלכתיות בנוגע להשלמת קריאת התורה וכל הנגזר מביטול מנייני התפילה יצאו בהמשך.

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    קודש קודשים דבריהם וכךוכך צריך לנהוג